Friday 22 December 2006

Vakantie

Ha! Vakantie! En eindelijk tijd om mijn lang verwaarloosde blog nog eens ter hand te nemen. Het is één van de meest hectische periodes in mijn leven geweest. Naast de talloze taken waarmee je in de journalistiek sowieso al bekogeld wordt, ben ik gek genoeg geweest om ook het hoofdredacteurscha(a)p voor onze webkrant op te nemen. Dat alleen al was voldoende (h)ooi op mijn vork. En uiteraard ben ik de enige die voldoende goed met de computer kan werken om de lay-out daarvan te doen ook. Daarbij heb ik dan nog een deal gesloten met twee verenigingen om websites voor ze te bouwen. Als klap op de vuurpijl mocht ik dan zelf ook nog eens een eigen artikel schrijven (over OpenXML - tot grote ergernis van de mensen die het moesten beoordelen) en een editoriaal. Blijkbaar word ik daar ook op beoordeeld. Little did I know. Enfin, er staat dus geen zinnig woord in mijn edito. Het loopt vol varanen en kolder die ik altijd schrijf als er twee man achter je vrolijk zit te maken met vodka en joints.

Groot was mijn verschrikking toen Eric Bracke (de docent die de taken beoordeelt op stijl en inhoud) met een bedenkelijke blik mijn edito opdiepte en mij in de meest verbloemde bewoordingen trachtte uit te leggen dat het nergens op leek. "Als stijloefening is het leuk..." Alla.

Maar dat is allemaal achter de rug. Het is nu eventjes rustig. Met een paar schijfjes van de BEL-80 reeks, een glaasje whisky en de chauffage op vier, beloon ik mezelf voor het werk. Maar het is slechts de luwte voor de storm. De gekte van de feestdagen en de daarop volgende taken drukt al op mijn ruiten, maar die negeer ik nog even. Wat op dit moment veel prangender is, is een nieuwe Crazy Fridays Deluxe Edition Christmas Special (ja, we moeten dringend een kortere naam bedenken). Deze keer liften we oostwaarts. Duitsland. Waarschijnlijk wordt het Bremen, maar misschien zeggen we dat gewoon om jullie te misleiden en liften we door naar Berlijn...

In ieder geval lees je er in een volgende blogpost over.

No comments: