Thursday 13 July 2006

Vandaag knip ik een lintje!

Want nu heb ik ook een blogje geopend. Bloggen heb ik altijd al een gek fenomeen gevonden. Niet oninteressant, verre van, maar ik heb me altijd afgevraagd of het wel de moeite waard is om je al dan niet geniale invallen met de wereld te delen. Mensen die blogs bijhouden heb ik altijd bewonderd, zeker zij die erin slagen om bijna dagelijks iets te schrijven, dat toch ergens boeiend kan zijn. Ik heb ondertussen al enkele tientallen blogs bijgehouden en het blijft me verbazen hoe gefascineerd ik kan zijn door een beetje deel te nemen in het leven van een ander.

Wat nu de reden ervan is dat ik er zelf eentje open, ik weet het nog niet zeker. Maar misschien is het nog geen slechte oefening met het oog op mijn opleiding journalistiek die ik volgend jaar ga volgen. Dat hier elke dag iets te lezen zal vallen, betwijfel ik nog ten zeerste, want daarvoor ontbreekt het mij sowieso al aan structuur in mijn leven. Maar zo nu en dan zal ik de wereld verblijden met een klein berichtje over... Ach over computers hoogstwaarschijnlijk, en over taal, en over kleine dingetjes die ik soms tegenkom, en over zowat alles wat mij in het hoofd schiet en dat ik met de mensheid wil delen.

Hm, ik ben al niet tevreden over mijn eerste entry. Maar dat geeft niet, want ik ga hier zometeen een paar eerdere schrijfsels aan toevoegen. Zo lijkt mijn blog al meteen een klein beetje voller, en zo vinden mijn vroegere brieven (van mijn erasmusperiode in Uppsala, Zweden) toch ook een nieuwe thuis.

En dan nu *snip* blog geopend! Tot..?

No comments: