Wednesday 27 December 2006

000

Defensie rekruteert spionnen! Toen ik me ervan vergewist had dat het niet over de harige, achtpotige beestjes ging maar over ander ongewenst ongedierte, gingen mijn antennetjes rechtop staan. Ik snuffelde de site van het leger af op zoek naar de vacature in kwestie en - hoi -hoi! Ik beantwoord aan alle minimumvereisten!

Het spionnenleven heeft me altijd al aangetrokken. Snuffelen naar stuff, het web afzoeken naar allerlei geheime informatie, inbreken in systemen en te weten komen wat je niet hoort te weten. Sluipen door de gangen, één worden met de schaduw en poëzie verzinnen. Het klinkt allemaal te spannend om waar te zijn. Morgen, wanneer ik nuchter ben, stuur ik mijn sollicitatiebrief op.

Ik zie het al voor me! Dan krijg ik, zoals James Bond, een geweer en een echt nummer: Agent 000, de Spot van het Leger! De adrenaline ruist me nu al door de aderen. Ik hou je wel op de hoogte van wat het wordt.

No comments: